Boris Johnson’ın karısı Carrie için iş arama skandalı ortadan kalkmayacak



Boris Johnson'ın karısı Carrie için iş arama skandalı ortadan kalkmayacak

Makale işlemleri yüklenirken yer tutucu

LONDRA – İngiliz standartlarına göre bile, sulu bir karmaşa: Ülkenin en çok izlenen tabloid yıldızı hakkında bir siyasi ve gazetecilik serseri – Sussex Düşesi Meghan değil, seri olarak sıcak sular altındaki Boris Johnson.

Gizem Cumartesi gününün erken saatlerinde, çok kısa bir süre için, Times of London’da ödüllü bir gazetecinin bir makalesinin yayınlanmasıyla başladı – doğruysa büyük bir kepçe? – Johnson’ın, ikisi 2018’de sevgiliyken ve Johnson 25 yıllık eski eşinden boşanırken, dışişleri bakanlığında 120.000 dolarlık bir iş olan o zamanki kız arkadaşı, şimdiki karısı Carrie’yi bulmaya çalıştığını bildiriyor. Kim kanserdi.

Sonra makale kayboldu.

Çarşamba günü, iddialar, Başbakan’ın Soruları olarak bilinen haftalık mücadeleci ritüeldeki ilk sorunun, Johnson’a soru soran İşçi Partisi milletvekili Chris Elmore tarafından yöneltildiği Avam Kamarası’nda yeniden ortaya çıktı. hiç düşünmüş olsaydı mevcut eşinin bir devlet görevine atanmasıya da kraliyet ailesiyle bir gönderi.

“Evet veya Hayır?” Elmore ısrar etti.

Basit bir soru, diye ısrar etti Elmore.

Muhafazakar başbakan, eleştirmenlerinin ekonomiyi ve yönetimi altında tam olarak istihdam edilen insan sayısını tartışmak istemediğinden şikayet etti.

İşçi Partisi’nin “var olmayan işler” hakkında konuşmak istediğini çünkü “gerçek dünyada neler olup bittiği hakkında konuşmak istemiyorlar” dedi.

Muhalefetteki İşçi Partisi lideri Keir Starmer, Johnson’a, eğer tavsiyeye ihtiyacı olursa, “diyelim ki Dışişleri Bakanlığı’nda 100.000 sterlinlik bir iş hakkında” diye sorarak alaycı bir tavırla Johnson’ı kandırmaya çalıştı.

Johnson’ın cevabının olabileceği gibi, kurnaz ya da değil, şüpheli bir seri elyaf olmaya devam ediyor. Kamuoyu yoklamaları, destekçileri tarafından bile geniş çapta güvenilmediğini gösteriyor.

Parlamento şimdi, Johnson’ın sıkı covid kilitlenmeleri sırasında Downing Caddesi’nde düzenlenen bir dizi içki partisi hakkında daha önceki sorulara verdiği yanıtlarda Avam Kamarası’na yalan söyleyip söylemediğini araştırıyor.

Başbakan ve eşi bu partiler yüzünden para cezasına çarptırıldı.

Eski Carrie Symonds ve Johnson, evli olmayan ortaklar olarak 10 Downing Caddesi’ne taşındı. Çiftin iki çocuğu var. Mayıs 2021’de gizlice evlendiler.

Rupert Murdoch’un sahibi olduğu Times, Cumartesi günü makalesini şu başlık altında yayınladı: “Johnson, ilişki sırasında Carrie’ye Dışişleri Bakanlığı’nın en üst işini vermeye çalıştı.”

Hikaye Cumartesi günkü gazetenin ilk baskılarında yayınlandı, ancak kaşlar kalktı: Neden böyle bir kepçe, içeriye gömülmek yerine ön sayfada yer almıyordu?

Daha sonra, makale daha sonraki baskılardan kaldırıldı ve açıklama yapılmadan Times web sitesinden kayboldu.

Şimdi Twitter’da şu şekilde okuyabilirsiniz: kaydedilmiş bir resim.

Yeni Avrupa gazetesinde bir gazeteci olan Tim Walker, kaybolan hikaye hakkında yazan ilk kişi oldu. Times haber odasında çalışan ve “olanlara karşı öfkeli ve umutsuz” olan bir gazeteci tarafından ihbar edildi.

“Bence hikayenin ilgi görmesinin nedeni gerçekten iki hikaye olmasıydı. Bu, Johnson’ın o zamanki metresine iş vermeye çalıştığı bir yolsuzluk hikayesiydi, ama aynı zamanda gazetecilikteki yolsuzlukla ilgiliydi” dedi Walker. “Ülkemizdeki gazeteciler ve politikacılar çok rahat.”

Johnson’ın kendisi eski bir gazetecidir. Times of London’daki ilk gazetecilik işinden bir alıntı yaptığı için kovuldu. Brüksel merkezli bir dış muhabir olarak çalıştığı yıllarda, çirkin ve yalnızca yarı gerçek gönderiler göndererek adından söz ettirmeye devam etti.

İngiltere’nin muhtemel bir sonraki başbakanı Boris Johnson’ı anlamak ister misiniz? Onun kışkırtıcı gazeteciliğini okuyun.

Times, Washington Post veya diğerlerinin sorularına yanıt vermedi.

Carrie Johnson’ın sözcüsü söyledi ITV Haberleri Johnson’ın o zamanki kız arkadaşına Dışişleri Bakanlığı’nda bir iş vermeye çalıştığına dair haberler “tamamen gerçek dışı”ydı.

BBC’ye göre, “Başbakan’ın sözcüsü, hikayenin doğru olmadığını anladığını ancak doğrudan inkar etmeyi reddettiğini söyleyerek, Bay Johnson başbakan olmadan önce olmuş olabilecek şeyler hakkında yorum yapamayacağını, ancak Carrie’nin bir reddine işaret ettiğini söyledi. Johnson.”

Downing Street’ten bir sözcü, ofislerinin haber üzerine The Times ile temasa geçtiğini doğruladı.

İngiltere başbakan yardımcısı Dominic Raab Sky News’e verdiği demeçte, “başbakanlığı elde etmenin bir yolu olarak” Carrie Johnson’a zarar vermek için tasarlanmış bir “beslenme çılgınlığı” olduğunu söyledi. Buna “düzensiz” ve “son derece tatsız” dedi.

Geçen hafta Daily Mirror, Johnson’ın geçen yıl karısının Glasgow’daki COP26 iklim zirvesi için “yeşil elçi” ve Prens William’ın Earthshot Ödülü için iletişim direktörü olarak rollerini tartıştığını bildirdi.

Orijinal Times makalesinin muhabiri ise geri adım atmıyor.

Simon Walters, New European gazetesine “Hikayenin yüzde 100 arkasındayım” dedi.

New European’a gazete basılmadan önce Downing Street ve Carrie Johnson’ın sözcüsü ile “üst düzeyde” görüşmelerde bulunduğunu söyledi. “Hiçbir noktada hikayenin herhangi bir unsurunun kayıtlara göre reddedilmesini teklif etmediler” dedi.

Walters, The Daily Mail ve The Mail on Sunday’de yıllarca çalışmış serbest çalışan bir gazetecidir. Geçen yıl “Wallpaper-gate” hikayesini kırdı ve Johnson’ın dairesindeki dekorasyonların ödenmesine yardımcı olan Muhafazakar bağışçılardan düzgün bir şekilde para beyan etmediğini ortaya koydu.

Boris Johnson’ın Downing Street tadilatı İngiltere’de neden önemli?

İddialar, Muhafazakar bir politikacı olan Michael Ashcroft’un Şubat ayında Daily Mail’de tefrika edilen “First Lady” adlı kitabında da dile getirildi.

Ashcroft, “2018 baharında Johnson’ın az sayıda çalışanı çiftin bir ilişkisi olduğunun farkına vardı” dedi. “Bazıları, tanıdıkları ve sevdikleri karısı Marina’ya ihanet ettiği için dehşete düştü. Diğerleri, bunun kendilerini ilgilendirmediği görüşündeydi. Herkes, Johnson’ın neden Carrie’yi personel şefi olarak işe almaya bu kadar hevesli olduğunu anladı.” O makale çevrimiçi kalır.

Eski bir dışişleri bakanı olan Alan Duncan kitabında şöyle yazmıştı: “Kalınlığında: Bir Bakanın Özel Günlükleri”, Nisan 2018 tarihli günlüğünde şöyle yazıyor: “Görünüşe göre Muhafazakar Genel Merkezin basın başkanı Carrie Symonds, FCO’da bir SPAD olacak. Bunu ilk kez duydum.”

SPAD, özel bir danışmandır. FCO, Dışişleri Bakanlığıdır.

Londra’daki City Üniversitesi’nde gazetecilik etiği dersi veren Paul Lashmar, hikayeyle ilgili birçok tuhaf şey olduğunu söyledi: Neden, onu yayınlamaya karar verdiğinde, The Times hikayeyi ön sayfaya koymadı; neden çekildi; bu konudaki sessizlik neden?

“Gazeteye bir şey girdiğinde, genellikle gazetecinizin yanında olursunuz, onu öylece çekip almazsınız” dedi. Times of London tarafından karar alma süreçleri hakkında yorum yapmamanın “şüpheli bir karar” olduğunu söyledi.

“Bu konudaki etik pozisyon, makalenin ‘Hikayeyi daha fazla değerlendirirken çektik’ demesi olacaktır. Yanlış olduğunu düşündüğümüz bir şeyi yayınlamak istemiyoruz. Daha fazla kontrol edeceğiz ve eğer memnun kalırsak yarın gazetede yeniden yayınlayacağız” dedi.

Hikaye kolayca bulunabilir. İlk baskılara giren basılı hikayenin fotoğrafları sosyal medyada geniş çapta paylaşıldı. Lashmar, “Bu 30 yıl önce olsaydı, sessizce ortadan kalkardı” dedi.

“Birkaç kişi homurdanır ve bu kadar olur. Ama herkes sayfanın fotoğrafını dağıtıyor ve orman yangını gibi yayıldı. Kağıt, kağıdın olduğu köşede sessizce bıraksaydı, daha etkili olduğunu tahmin ederdim,” dedi profesör,

Bunun ne kadar sürdüğüne bağlı.

Telegraph gazetesinin haberine göre, Johnson’ın geçen hafta istifa eden eski etik danışmanı Christopher Geidt, müstakbel eşine en iyi işi teklif eden bir dışişleri bakanının “soruşturmaya hazır olabileceğini” söyledi.




Kaynak : https://www.washingtonpost.com/world/2022/06/22/boris-johnson-carrie-carriegate/?utm_source=rss&utm_medium=referral&utm_campaign=wp_world

Yorum yapın

SMM Panel